بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

احتمالاً به گوش شما هم خورده که "چادر مشکی " باعث افسردگی روحی میشه یا اینکه قیمت چادر گرون هست و مانتو از نظر اقتصادی به صرفه تره و... خلاصه از این قبیل حرف ها برای لوث کردن ارزش چادر و خاصتاً چادر مشکی...

جالب اینجاست معمولاً هم حرف فقط از چادر مشکی هست که باعث افسردگی میشه و گویا مانتو و لباس های مجلسی مشکی و... تاثیری به اندازه چادر بر روح و روان ملت ندارن!!!!!!!!!!!!


در راستای پاسخ به کسانی که به شدت نگران حال روحی خودشون و دیگران هستند و از چادر مشکی وحشت دارن!!!!!!!!!!! و همینطور میترسن با خرید چادر مشکی، ورشکسته بشن و محاسبات اقتصادیشون به هم بریزه! متن زیر رو از کتاب بهشت جوانان نقل می کنم:


برخی می گویند اولاً چادر گران است و مانتو از نظر اقتصادی باصرفه تر است و ثانیاً رنگ مشکی باعث بوجودآمدن انواع ناراحتی های روانی و افسردگی میگردد پس بهتر است چادر مشکلی[ یا کلاً برداشته شود!] یا به چادر صورتی و زرد و قرمز تبدیل گردد.

جـــــــــــــــــــــــــــــواب:

اولاً:
وقتی یک زن چادری که در طول یک یا دوسال یک چادر بیشتر لازم ندارد با خانمی که هرهفته با یک نوع لباس و یک نوع رنگ با خرج کردن پول زیادی برای انواع آرایش بیرون می آید در نظر میگیریم به مراتب از نظر اقتصادی چادر با صرفه تر استف بلکه آن خانم هائی که دائم به چادر اشکال میکنند گاهی مانتوشان چندبرابر قیمت یک چادر است.

ثانیاً:
مگر یک زن مسلمان چادری میخواهد همیشه چادر سرش نماید تا رنگ مشکی اثر منفی از نظر روانی داشته باشد؟
بلکه چادر را برای اوقات کمی که در بیرون از منزل است استفاده می کند و در درون خانه و مکانی که نامحرم نیست میتواند از لباس های خوشرنگ و مناسب استفاده کند و اسلام هم روی این موضوع تاکید نموده است.

ثالثاً:
اگر رنگ مشکی اینقدر خطرناک است چطور شما در مهمانیها و پارتی های خصوصی خود، تیپ مشکی میزنید!!؟!!؟؟

رابعاً:
اگر این حرف شما صحت داشته باشد باید همه خانم های بدحجاب و زنانی که از انواع لباس ها و اقسام رنگ های شاد در خیابان استفاده می کنند و نظر مردانف بالاخص جوانان لاابالی را به خود خیره می کنند باید از نظر روانی و روحی سالمترین زنان باشند و از نظر اجتماعی و اخلاقی و مشکلات خانوادگی مانند طلاق و... کمترین ناراحتی نداشته باشند. در حالیکه آمار و حقایق در بین این خانم ها غیر از این است و اصلاً بر مبنای شما، جوامع غربی باید شاداب ترین و سالمترین مردم را از نظر روحی و اخلاقی داشته باشند. در حالیکه همه میدانند و خود غربی ها هم بارها اعتراف کرده اند که کشورهایشان بالاترین آمار از نظر فساد و مشکلات اخلاقی و روحی را در جامعه خود دارند.

خامساً:
اگر رنگ مشکی این آثار منفی را دارد باید در آفریقا یک آدم سالم از نظر روحی پیدا نشود. در حالیکه مردم شریف و سیاه پوست آفریقا از نظر روانی و اخلاقی و صفا و محبت به مراتب بالاتر از مردم فرنگ و پیروانش هستند. برای نمونه بلال حبشی مؤذن رسول الله(ص) که از بهترین و پاکترین افراد زمان خود بود...

سادساً:
اگر چه بعضی از رنگ ها بر بعض دیگر برتری از جهات مختلف دارند ولی تمام رنگ ها اعم از سفید و آبی و قرمز و سیاه... نشانه عظمت و قدرت خدای تواناست. بر همین اساس قرآن کریم رنگ سیاه بعضی از کوه ها را جزء آیات و نشانه های قدرت حق تعالی میدارند. اگر رنگ سیاه به گمان شما اینقدر از نظر روانی برای بشر خطرناک بود خداوند حکیم قسمتی از طبیعت و بعضی از انسانها و چیزهای دیگر را سیاه نمی آفرید و اگر حرف شما صحت داشته باشد خداوند حکیم رنگ سیاه را از عالم میزدود. پس وجود آن نشانه زیبائی نظام آفرینش اعم از کوه و انسان و اشیاء دیگر است.( برای اطلاعات بیشتر به سوره فاطر آیات27و28 و نحل آیه13 مراجعه فرمائید)

از همه مهمتر وقتی انسان اطلاعی از دین و رابطه مناسبی با آن و معنویت نداشته باشد دچار جهل شده و تحت تاثیر تاثیر تبلیغات دشمنان اشلام قرار میگیرد والّا با این همه آثار و فواید حجاب بالاخص چادر[ که بهترین و کاملترین حجاب هست] اینقدر اشکال و سر و صدا ندارد و باید بدانیم ریشه تمام این مسائل دو چیز است:
یکی عدم معنویت و همینطور نداشتن آگاهی از دین در بعضی از مسلمانان و دیگر آنکه آگاهی دشمن، زیرا دشمن میداند تا وقتیکه این حجاب و چادر بر سر زنان و همینطور غیرت در بین مردان وجود دارد نمی تواند به اهدافش برسد.


-=-=-=-=-=-=-=-=-

نظر خودم اینه که رنگ مشکی چادر در برابر نامحرم باعث بوجود اومدن دافعه میشه و این به نفع خانم هست...

این مطلب رو به این دلیل نقل کردم که یه مدته میبینم بعضی از خانم های چادری از چادر رنگی برای بیرون از خونه استفاده می کنن و جدیداً هم چادرائی رو دیدم با زمینه مشکی و نقش و نگار رنگی که فکر نمی کنم مناسب یک خانم مسلمون و شیعه باشه...

حالا رنگ چادر به کنار...بعضی از مدلای چادر هم خیلی باعث تاسف و ناراحتی آدم میشه...

بعضی وقتا که چشمم به این چادرای رنگی و یا مدلای عجیب غریب میفته به دشمنم آفرین میگم بخاطر کار فرهنگی که(طبق اهداف خودشون) تو کشور ما انجام میدن!!!

البته فقط چادر نیست، از هر نظر تونستن شعارهای خودشون رو در مملکت شیعه نهادینه کنن...هرچند بسیاری هم هستند که زندگی هاشون با این چیزا رنگ تعلق نگرفته ولی نمیشه انکار کرد که خیلی ها گرفتار این معضل هستن...

حرفائی که در ادامه میزنم شاید بنظرتون ربطی به موضوع چادر نداشته باشه ولی اگه خوب فکر کنید میبینید در عین ظاهر متناقض، باطنشون یکی هست...
" نهادینه شدن مواردی که متناسب با اهداف دشمن هست و ما آگاهانه یا ناآگاهانه در جهت اهداف اونها گام برداشتیم و برمیداریم "

مثلاً بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر داشتن فرزند بیشتر خیلی ها باهاش مخالفن و حتی من باچندنفر که صحب میکردم میگفتن تا دوسه سال دیگه کلاً بچه از مد میفته!!
یاد این شعار افتادم که قبلاً میگفتن: " فرزند کمتر زندگی بهتر!"
یا مثلاً انواع ظروف مختلف و شیک برای طبخ غذا تو کشورمون عرضه شده حالا میبینم که خیلیا دنبال همون قابلمه مسی های قبلی میگردن چون فهمیدن خاصیت غذا تو اینجور ظروف حفظ میشه و اون ظروف شیک مضر هستن! و...خیلی چیزای دیگه که مجال گفتنش نیست...

بحث چادر هم همینه...بالاخره یه روزی متوجه میشیم اشتباه کردیم که رفتیم دنبال چادر با مدلا و رنگای مختلف و همون چادر مشکی و ساده مون بیشتر به دردمون میخورد...امیدوارم دیر نشه...



هر کسی کاو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگــــــــــــار وصل خویش...




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :